Friday, May 09, 2008

Kerahan Tenaga

OK lah... takmo merapu pjg2. Tiga pat hari lepas, ada lagi sorg pelatih PLKN meninggal dunia. Tahun ni dah 2 org mati. Angka korban PLKN semuanya 16 org. Celaka...Singapore punya national service pun takde org mati tau! Sampai hari ni aku taktau apa kepentingan PLKN tu. Kalau ada sapa2 yg petriotik gila, pls explain kat aku apa gunanya PLKN tu! Aku tak paham sgt2 kenapa nak kena g PLKN tu. Modul PLKN tu ntah apa yg diorg ajar pun aku taktau!



AKU JANJI

Dengan ini, saya Arief Redzuan B Ahmad (791004105277), bersumpah tidak akan membenarkan anak saya mengikuti latihan khidmat negara pada masa akan dtg sblm saya dpt lihat anak2 menteri menjalani latihan tersebut terlebih dahulu. Saya lebih rela keluar masuk penjara daripada meletakkan nyawa anak saya di tgn pelatih2 PLKN yg berstatus kontrak itu.

Saya juga dengan ini, mengHASUT sesiapa shj yg membaca blog ini agar tidak menghantar anak mereka ke latihan khidmat negara kerana program itu tiada faedah dan berisiko tinggi. Kalau ada yg tak puas hati dgn saya, sila dakwa saya di bawah Akta Hasutan! Sekian terima kasih...

p/s- mak bapak hantar anak naik bas, anak balik kampung naik van jenazah. Go to hell ministry of defense. Kakptuih!

3 comments:

Mem Aluya said...

Peruntukan banyak!! Tender makan... tender buat baju... tender bas... tender itu ini... tu la gunanya!

KitKet said...

betul tu.. kalau idok dari mana lagi nak dapat peruntukan under table dok gitu?

dulu, 90's, ada jugak kecoh2 pasal rakan muda ini rakan muda itu.. apa jadi yer?

aku la ros said...

huh.. selain tau membazir duit.. smpai sekrang me tak tau visi n misi PLKN.. huh...