Wednesday, October 06, 2010

Wake The Dead

Sometimes, I do miss my blogging days. But what can I do, takde masa lah nak blog2 regularly! Anyway, today I feel like jotting something and make it as entry for my already dead blog and yet to be buried.

I notice that I linked this blog to other blogs such as Faiz's blog, Man Anome, Warna Wanie, Capit la, Blogtuhapa la... but sadly when I check just now, I guess Faiz's blog je yang still berfungsi. Yang lain tu dah defunct. Mostly last entry was in 2009. Blogtuhapa dah gelap gelita terus. Hahaha... Aku pun tak larat dah nak blogwalking macam dolu2. Kurang masa lapang lah.

I think part of this fenomena adalah Facebook (written as FB hereafter). Bila ada FB, orang main blog dah mula berkurang. Ditambah pulak dengan accessibility FB yang mudah. Senang je nak interact with FB guna handphone2 yang boleh surf Internet jaman sekarang ni kan. Tapi tak dinafikan, ada lagi yang masih stick to blog sebab maybe blog tu solely for blogging purpose. FB is just another social networking tool. Tapi aku pun kuat gak main FB sekarang. Kalau baca blog pun, blog2 politik je lah kot.

Kat chatbox blog ni pun aku tgk ada jugak lost souls yang merayau2. Kepada yang cuba menjejak rakan lama tu, maaf sangat2. Saya lagnsung takde contact number beliau. Kepada yang jenguk2 dan cuba men'joko'kan diriku ini, tunggu ko. Aku balik kampung aku cucuk mata ko. Hahahah~!!

For those who knows me (eh..ada ke org baca entri aku yg ni), my wife is expecting our 2nd child. God willing, by this Friday, little Sofea will become Kak Long lah! ...and hopefully everything goes well. Pray for my wife well beings yah!

OK lah, till we meet again, good night & good luck!

No comments: