Monday, December 20, 2004

Raya Dtg Lagi...

rasanya belum hilang lg panas aidilfitri hari tu... kali ni krismas pulak menjelma. haha~~ terasa jgk bahangnye biler telinga asyik dialunkan dgn lagu2 krismas yg best. sana sini nmpk jualan mega karnival krismas ni. mintak2 la krismas ni turun snow... va va voom! best nye... lagu2 krismas yg oldies2 ni best nye... sambil2 main snow, pasang lampu kat pokok krismas... adoi!! hahaha... "merry christmas! ho ho ho hotak ko!!" (kata santa claus yg tensen)

apa nak buat time krismas ni eh? takkan nak lepak je kat rumah... jadi sampah? ish... kena buat sesuatu ni... mari seluk poket sambil gagau2. mana la tau kot2 ada ongkos lebih, boleh gi jln2 tgk keindahan krismas. huhuhu~

apa yg ada untuk menceriakan suasana krismas? erm... pokok krismas - santa claus - elf - rudolf the reindeer - bell - lights - snow - stokin gantung - trifle? - christmas gifts... alaa... yg raya nye bkn aku! hoh! yg aku sibuk2 lak apahal? takper... demi menceriakan hati sendiri yg kesepian, aku akan jadikan krismas kali ini sbg batu loncatan utk aku happy2... ngahahah!!


"...off to the north pole, Rudolf! I'm sick & tired of christmas~!!"


adoi... lps krismas, boxing day. lps tu... new year pulak! ish... diorang ni mcm pandai je buat raya time2 hujung thn. ni mesti nak cuti pjg. lps tu mula la flight penuh la... hotel penuh la... kedai tutup la... public transport tak jln la... takkan aku nak berterusan jadi sampah time2 cuti gini? jap2... nak check out wheater forecast!

hmm... suhu paling rendah on christmas eve ialah -2degree. aisey... ni ramalan utk 5 hari jek? buat la ramalan utk sebulan ke... kecewa sungguh! nak gak rasa white christmas. aaa... white christmas ialah keadaan di mana salji penuh memutih di antara midnite dan tghari krismas. thn lps, krismas kat tmpt aku ni takde snow. snow first turun pun thn lps masa new year eve. last skali white christmas kalo tak silap thn 2001.

nasib baik diorg ni tak buat lemang ke, kacau dodol ke time raya kan? kalo tak, camna la nak buat semua tu dgn keadaan winter yg sejuk nak mampos ni. nak keluar, tapi sejuk. kalau keluar, sure hidung jd merah mcm hidung rudolf. pastu, telinga jadi kebas... bibir pun rasa tebal semcm je mcm negro! jakgih... cecair2 jernih mula meleleh keluar dari lubang hidung... hahhaha!! aachooo~!

eh... sejak akhir2 ni, aku taruk entry skema lak. takper... as long as tak private sgt, boleh la. tapi ye la... takkan aku nak ckp kat sini every details of my day kan? takkan korang nak tau jgk aku berak baper kali sehari... aku mkn apa tadik... kaki aku berbau ke tak hari ni... hoh! apa tujuan org ber'blog' sebenarnye eh? ngeehehehe~~

ok la... tatau apa nak tulis dah! sekian saja laporan pra-krismas. kita tunggu dan lihat, adakah aku akan jadi best masa krismas atau tetap jadi sampah di rumah waktu cuti... hahhaah~~!!

No comments: