Saturday, September 25, 2004

Nightwish - Once



Aduh... apa sgt la setakat Evanescene tu...right now, aku sudah ketagih dgr album baru Nightwish - Once nih. Hari2 duk layan bagai org gila. To be frank, dulu aku tak suka sgt sama ini band. Lagu2 bosan. Tapi bila kuar album baru ni... waduh2~ sungguh hebat dan kagum aku mendengarnya. Habis satu album aku download. (Well... dah ada duit esok2, aku beli la~!!) Worth buying it! So, allow me to review sket...

Band dari Finland ni sebenarnya bukan favourite aku before this. (Err... in case you don't know where Finland is, ask your Nokia phone. ;p) Beberapa tahun lepas, aku ada beli album 'Wishamster'. Tapi takde la best sgt. Lepas tu, ada la download a few songs from their other albums... so so je laa~ Tapi setelah try dgr album terbaru ni... aku terus tangkap cintan! For the first time, I dare to say that this band is actually better than Therion.

Dlm album Once ni, lebih byk unsur2 orchestral diselitkan dan jadi kombinasi mantap lak dgn suara opera vokalisnya, Tarja. Ramai org ckp album ni 'slow'. Tapi tu aku rasa sbb diorang tgk video klip single 'nemo'. Sbb tu org ckp slow. Hakikatnye, byk lagu2 yg agak heavy macam 'wish I had an angel' dan jugak 'planet hell'. Kalo ada yg rasa gandingan Metallica & San Francisco Symphony Orchestra tu mantap, aku kata Nightwish & London Symphony Orchestra ni termantap!! hehe...

Try pulak 'creek mary's blood' dan 'ghost love score'. Waaahh~!! Rasa mcm tgh tgk movie! Dgn vokal Tarja yg mendayu2, diiringi choir dan orchestra... rasa mcm berada dlm sebuah movie! yeah... kalau nak dgr lagu yg singable atau ada unsur2 boleh jual... try 'nemo'. Sebuah lagu yg indah! Tapi takde kene mengena dgn finding nemo! ;p


...anybody lost a Nokia phone~?


Sesungguhnya, aku dah jatuh cinta sama Tarja dan vokalnya! Arrghhh...~!! Dulu dia gumuk, aku tak suka. Tapi skarang sudah slim shady. Sudah makin cun! Arrghhh... ni yg buat aku nak beraya krismas kat Finland ni! Tarja~!! Wait for me... I'll be looking for you this christmas!! Keh keh keh...

Klik utk tgk video clip Nightwish - Nemo

1 comment:

Anonymous said...

Argh~! Diskriminasi terhadap perempuan gemuk~! Huh~! Biadap~!

Eema